بروزرسانی: 1-8-1402
شرح وظایف

شرح وظایف کلی اداره تغذیه

  • - نظارت بر کیفیت طبخ غذا.
  • - نظارت و کنترل کیفیت و بهداشت اقلام خریداری شده توسط پیمانکار.
  • - نظارت و کنترل اقلام خروجی و ورودی به انبار.
  • - نظارت بر انبار مواد غذایی و نگهداری مواد غذایی اولیه.
  • - مدیریت سیستم اتوماسیون تغذیه و صدور کارت تغذیه.
  • - تامین بموقع تجهیزات مورد نیاز طبخ غذا.
  • - انتخاب پیمانکار مناسب برای طبخ غذا.
  • - نظارت دقیق به میزان مصرف مواد غذایی و کیفیت مواد غذایی خریداری شده توسط پیمانکار.
  • - نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکار.
  • - رسیدگی دوره ای به وضعیت بهداشتی محیط سلف سرویس و آشپزخانه.
  • - پیگیری مسائل و مشکلات اداره تغذیه تا حصول نتیجه.
  • - درخواست و تهیه وسایل مورد نیاز از طریق کارپردازی حوزه به منظور برطرف نمودن کمبودها.
  • - اعلام گزارش در صورت تخلف و قصور در انجام امور محوله توسط پیمانکار.
  • - تائید صورت وضعیت ماهانه شرکت پیمانکار.
  • - نظارت بر عملکرد عوامل آشپزخانه به لحاظ رعایت اصول علمی و بهداشتی به‌هنگام آماده سازی مواد اولیه، طبخ و توزیع غذا.
  • - نظارت بر رعایت بهداشت محیط، ظروف، مواد اولیه و پرسنل شاغل درآشپزخانه‌ها.
  • - کنترل و نظارت بر مواد مصرفی آشپزخانه‌ها به لحاظ تاریخ تولید ومصرف.
  • - ارائه راهکار در زمینه بهبود وضع تغذیه به سرپرست اداره در جهت بهبود شرایط موجود.
  • - بررسی نیازهای سیستمی و تغذیه ای و ارائه پیشنهاد برای تغییرات لازم.
  • - ارائه خط مشی در زمینه خدمات غذایی بصورت بهینه.
  • - پیگیری امور و مکاتبات با مسئولین بالاتر.
  • - نظارت بر نحوه آماده سازی مواد غذایی و طبخ غذا.
  • - نظارت برنحوه استفاده از لوازم و تجهیزات آشپزخانه و سلف سرویس توسط عوامل پیمانکارحضور به موقع در محل سلف سرویس و آشپزخانه در طول ساعات طبخ و توزیع غذا.
  • - ارائه گزارش آمار طبخ .
  • - پیگیری انجام تعمیرات ساختمانی، تجهیزات و تأسیساتی در موقع لزوم.
  • - نظارت بر تهیه و نگهداری ، پخت ، توزیع و مصرف غذا با توجه به اصول بهداشتی.
  • - تهیه آمارها و صورت هزینه ها و کنترل کلیه نیازهای سلف سرویس ها.

بهمن محمد یاری
رئیس اداره تغذیه

1- انجام امورات مربوط به تنظیم قراردادهای طبخ و توزیع غذایی دانشجویی و سلف های مکمل.

2- هماهنگی ، نظارت و برنامه ریزی فروش فیش غذا از طریق سیستم اتوماسیون تغذیه.

3- نظارت بر عملکرد نیروهای شاغل در اداره تغذیه و نیز ارائه راهکارهایی جهت بهبود کارها.

4- دریافت و پاسخگویی به نامه ها ی رسیده و تهیه گزارشات و انجام مکاتبات مورد نیاز از طریق اتوماسیون اداری.

5- نظرسنجی با مشارکت شورای صنفی و تاثیر نتایج آن در تنظیم برنامه های غذایی سایر مسائل مربوطه .

6- برآورد تجهیزات مورد نیاز سلف سرویس ها و آشپز خانه ها و هماهنگی های لازم جهت خرید آنها.

7- پاسخ گویی به دانشجویان در خصوص موضوعات مربوط به تغذیه.

8- ارتباط و تعامل با ادارات تغذیه سایر دانشگاهها در جهت ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات تغذیه ای به دانشجویان.

9- برنامه ریزی جهت تهیه و سروغذادرتمامایام هفته (روزهای عادی و تعطیلات رسمی) در زمان امتحانات و ماه مبارک رمضان.

10- تنظیم و اجرای برنامهکاملا" ویژهومخصوصبرایماهمبارکرمضانو ایام امتحانات.

11- نظارت و رسیدگی به نحوه تقسیم و توزیع غذا و انجام کارهای مربوط به آن در سلف سرویسها.

12- نظارت بر کیفیت مواد غذایی خریداری شده و همچنین نظارت بر کمیت مواد مورد نیاز غذاها و در صورت لزوم اصلاح مقدار مصرف مواد غذایی جهت بهبود کیفیت و کمیت غذا.

13- نظارت بر عملکرد پیمانکاران سلف سرویس و سلف های مکمل.

14- بر آورد قیمتهای کارشناسی موضوعات مرتبط با تغذیه.

15- هماهنگی و اعلام نظر کارشناسی جهت انجام کارهای تاسیساتی و تعمیراتی سلف سرویس ها و آشپزخانه ها .

16- انعقاد قرارداد ، تنظیم برنامه غذایی وطبخ و توزیع غذا برای تمامی میهمانیها ، سمینارها ، کنفرانسها  و المپیادهای ورزشی.

17- نظارت بر پرداخت حقوق پرسنل سلف سرويس واخذ لیست حقوق و لیست بیمه ماهیانه از پیمانکار

18- تهیه و تنظیم گزارشات و آماری بخش تغذیه (ارائه گزارش-پیش بینی بودجه تغذیه ،روند تغییر شاخص‌ها و ....)

19- برنامه ریزی و ارائه غذا به قیمت تمام شده در ایام تابستان به تمامی دانشجویان وکارکنان در محل سلف سرویس.

-لازم به توضیح اینکه در صورت لزوم در هر زمان از شبانه روز آماده حضور در دانشگاه و رفع هرگونه مشکلات پیش آمده می باشم

 

زیبا مهری

کارشناس تغذیه

1- نظارت بر کیفیت طبخ و توزیع غذا.

2- نظارت مستمر بر مواد غذايي موجود در انبارها و سردخانه ها.

3- نظارت بركيفيت کلیه مواد اوليه مصرفي خریداری شده جهت طبخ غذا.

4- نظارت مداوم و مستمر بر بهداشت آشپزخانه ها و سلف سرویس و همچنین نظارت بر بهداشت فردی پرسنل شاغل در سلف سرويسها.

5- بررسي بسته بندي مواد غذايي از نظر دارابودن برچسب مشخصات شامل:مارک ، مهر استاندارد –پروانه بهداشتی و ساخت- تاريخ توليد – تاريخ انقضاء- وزن و ...) قبل از ورود به انبار.

6- تهيه و تنظيم برنامه غذايي به صورت هفتگی یا ماهيانه با نظرات شورای صنفی دانشجويان و سایر معیارها ی تغذیه ای(رعایت هرم غذایی) با مشارکت رئیس اداره تغذیه.

7- نظارت برنحوه سرو غذاها (صبحانه، ناهار، شام) به دانشجو از لحاظ رعايت بهداشت و كيفيت و كميت.

8- نظارت بر رعايت دقيق آناليز غذاها.

9- رسيدگي به انتقادات و پيشنهادات تغذیه ای دانشجويان و اعلام آن به رييس اداره تغذيه و پيمانكار طبخ و توزیع غذا.

10- همکاری در تهيه و تنظيم قرارداد های سلف سرویس، اجاره فروشگاه هاو بوفه ها و برآورد قيمت كارشناسي با مشارکت رئیس اداره تغذیه.

11- نظارت مستمر بر وضعیت مواد غذایی و مسائل بهداشتی بوفه های گلستان و مجتمع خوابگاهی خواهران و برادران.

12- انجام کلیه امورات مربوطه به سيستم اتوماسيون اداري از قبيل دريافت نامه ها، ثبت، اقدام، ارسال و بايگاني كليه مكاتبات مربوطه و تهيه گزارشهاي مورد نياز.

13- جمع‌آوری اطلاعات آماری مرتبط با فعالیت‌های بخش تغذیه و بکارگیری نتایج در برنامه‌ریزی‌های آتی

14- نظرسنجی با مشارکت شورای صنفی و تاثیر نتایج آن در تنظیم برنامه های غذایی سایر مسائل مربوطه .

15- پاسخ گویی به دانشجویان در خصوص موضوعات مربوط به تغذیه (انتقادات و پیشنهادات)

16- ارتباط و تعامل با ادارات تغذیه سایر دانشگاهها در جهت ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات تغذیه ای به دانشجویان.

17- برنامه ریزی جهت تهیه و سروغذادرتمام ایام هفته (روزهای عادی و تعطیلات رسمی) در زمان امتحانات و ماه مبارک رمضان.

18- تنظیم و اجرای برنامه کاملا" ویژه و مخصوص برای ماه مبارک رمضان و ایام امتحانات.

19- نظارت و رسیدگی به نحوه تقسیم و توزیع غذا و انجام کارهای مربوط به آن در سلف سرویسها.

20- نظارت بر عملکر د پیمانکاران سلف سرویس و سلف های مکمل.

21- تنظیم برنامه غذایی وطبخ و توزیع غذا برای تمامی میهمانیها ، سمینارها ، کنفرانسها و المپیادهای ورزشی.

سعيد عليپور

کارشناس اداره تغذيه

​ 
رديف شرح فعاليت توضيحات
1 ثبت نام از دانشجویان ورودی جدید در ماههای مهر و بهمن صورت می گیرد که به طور میانگین مشخصات 2000 تا 2500 نفر دانشجوی جدید در سامانه اتوماسیون تغذیه به ثبت می‌2رسد
2 اعلام آمارغذای  هفتگی طبق صورتجلسه  شورای دانشجویی دانشجویان میتوانند تا 72 ساعت قبل غذای خود را رزرو نمایند بنابراین امارگیری غذای هفتگی به صورت 72 ساعت قبل از سامانه تغذیه استخراج وبه  سلف مرکزی جهت پخت و پز اعلام و امار هفتگی برای امضا به اداره تغذیه ارسال میشود 
3 گرفتن نسخه پشتیبان از سیستم همه روز برای حفظ اطلاعات سامانه تغذیه از سیستم اتوماسیون تغذیه یک فایل پشتیبان گرفته و ضمنا در یک فلش نیز ذخیره سازی و بایگانی میشود
4

پیگیری و رفع قطعی خطوط شبکه

دستگاههای تغذیه
در صورت قطع خطوط شبکه با دستگاه تغذیه  ( ابتدا ضمن حضور در خوابگاه یا سلف و در صورت عدم رفع مشکل با واحد انفورماتیک معاونت دانشجویی و یا انفورماتیک دانشگاه تماس گرفته  تا ایراد و قطعی شبکه بر طرف شود
5 پیگیری و رفع قطع شبکه شتاب در صورت قطع شبکه شتاب بانکی با پیگیرهای مستمر از واحدهای  انفورماتیک بانک و مخابرات تا قطع شبکه شتاب بر طرف شود
6 افزایش اعتبار رایگان طبق صورت جلسه معاونت دانشجویی هر ساله به تعدادی از دانشجویان معرفی شده بصورت شارژ رایگان( با اخذ رسید شارژ رایگان) مبلغ بیست هزار تومان در هر سری مراجعه به کارت تغذیه  افراد ذکر شده واریز  میشود و رسیده اخذ شده  به حسابداری تحویل داد ه میشود
7 تنظیمات سیستم تنظیمات سیستم  تغذیه که هر ماه یا سال تنظیم میشود که به خلاصه عبارتند از  تنظیم سلف های مجاز برای استفاده  ، تنظیم قیمت غذا که هر ساله توسط وزارت علوم اعلام میشود ، تنظیم ساعت سرو غذا ها  و......
8 درج برنامه غذايي طبق برنامه ارسالی توسط اداره تغذیه  بصورت ماهیانه در سامانه تغذیه درج میشود تا دانشجویان بتوانند غذای یک ماه خود را رزرو نمایند
9 نظارت بر نحوه کار دستگاه‌های تغذیه که معمولا روزانه ما بین ساعت 11 تا 14 در سلف مرکزی حضور تا به عملکرد دستگاهها نظارت و در صورت مشکل آن را بر طرف شود
10 راهنمایی و پاسخگویی به مراجعه کنندگان علت مراجعه بیشتر افراد عبارتند از : تغییر سلف خوابگاه ، تغییر رمز عبور سامانه تغذیه، مفقودی کارت غذا ، عدم اشنایی به رزرو و شارژ کارت تغذیه و .......
11 انواع گزارشات در صورت درخواست گزارشات اعم از گزارشات غذایی ، آمار غذا و تعداد غذای خورده شده تهیه و ارائه میشود
12 نصب دستگاه تحویل غذا در صورت نیاز و به تشخیص رئیس اداره تغذیه در محل نصب  و یا به مکان دیگری انتقال داد ه میشود
13 خرابی دستگاهها تحویل غذا که بعد از تعویض دستگاه جهت تعمیر به شرکت جهان گستر در تهران ارسال و نیز پیگیری می گردد

 

یحیی فضلی - عسگر تروان

 کارشناسان سلف سرویس

رديف شرح فعاليت

توضيحات

1 ثبت نام از دانشجویان ورودی جدید ماههای مهر و بهمن صورت می گیرد که به طور میانگین مشخصات 2000 تا 2500 نفر دانشجوی جدید در سامانه اتوماسیون تغذیه به ثبت میرسد
2 اعلام آمارغذای  هفتگی طبق صورت جلسه شورای دانشجویی ، دانشجویان میتوانند تا 72 ساعت قبل غذای خود را رزرو نمایند بنابراین آمارگیری غذای هفتگی به صورت 72 ساعت قبل از سامانه تغذیه استخراج وبه  سلف مرکزی جهت پخت و پز اعلام و آمار هفتگی برای امضا به اداره تغذیه ارسال میشود 
3 پیگیری و رفع خرابی‌تاسیسات‌و .. کنترل و گزارش جهت رفع هرگونه خرابی تاسیسات برق، آب، موتور خانه سلف و تجهیزات سلف های قدیم و مرکزی
4 نامه های اداری دریافت و تحوبل برخی از  نامه های اداری که از طرف اداره تغذیه به دیگر قسمتها ارسال میشود
5 نظارت بر رعایت آنالیز غذا ها نظارت و کنترل دقیق عملکرد پیمانکاردر خصوص رعایت آنالیز تک تک غذا ها بصورت روزانه و مستمر
6 کنترل مواد غذایی خریداری شده توسط پیمانکار بررسي و کنترل مواد غذايي از نظر دارابودن برچسب مشخصات شامل:مارک ، مهر استاندارد –پروانه بهداشتی و ساخت- تاريخ توليد – تاريخ انقضاء- وزن و ...) قبل از ورود به انبار
7 نظارت بر نحوه کار پرسنل پیمانکار نظارت بر نحوه کار پرسنل نیرو های شرکتی پیمانکار و ارائه گزارش به رئیس اداره تغذیه در جهت رفع به موقع مشکلات
8 مهمانیها و سمینارها انجام کلیه امورات محوله از سوی اداره تغذیه برای کلیه مهمانیها که در سلف برگزار میشود
9 اموال هر گونه تغییر و تحول در اموال تحول به پیمانکار سلف، تحویل به اداره اموال، تحویل به پیمانکار بوفه ها و ...
10 موجودی انبار کنترل روزانه از موجودی انبار سلف
11 حضور تمام وقت در سلف حضور تمام وقتدر سلف سرویس ها و نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکار در زمان های توزیع ناهار و شام (بصورت چرخشی)

 

بازدید امروز: 5